Většina společností, živnostníků i blogerů využívá ke zviditelnění na vyhledávačích osvědčené techniky, které fungují. Jejich cílem je samozřejmě přivést více zákazníků, kteří skutečně hledají konkrétní web a produkty nebo údaje na něm jim pomohou pomoci. Existují ale i výjimky, a to i v řadách marketingových společností, které si takto snaží vydělat více peněz od klientů.
Tzv. black hat SEO je variantou, která je ze strany vyhledávačů zakázaná a tyto praktiky mohou vést až k tomu, že Google nebo jiný poskytovatel danou webovou stránku zařadí na černou listinu. To znamená, že se uživatelům při hledání výsledku nebude již vůbec zobrazovat. A to pochopitelně webu a společnosti hodně uškodí. Kterým metodám byste se měli jednoznačně vyhnout?
1. Plagiátorství
Relevantní obsah byl, je a nejspíš vždy bude to nejdůležitější, s čím pracujete. Každý SEO specialista vám řekne, že právě u kvalitního obsahu musíte začít. Využívat duplicitní obsah, ať z jednoho webu nebo z cizích, je přísně zakázáno a hrozí nejen blokace, ale i penalizace. Nejste-li schopni si originální obsah vytvořit sami, najděte si dobrého copywritera.
2. Příliš mnoho keywords
Dříve platilo, že čím více klíčových slov, tím lépe. To již dávno neplatí a dnes se to nemusí vůbec vyplatit. Používat je samozřejmě můžete, a dokonce byste měli, ale v přiměřené míře. Vždy se soustřeďte především na to, aby text působil přirozeně, a ne na to, aby měl co nejvíce keywords. Podstatným je pro vás klient a ne vyhledávač. Proto se na to nezapomínejte.
3. Link farma
Zpětné odkazy patří mezi to nejdůležitější, s čím každý SEO konzultant musí pracovat. Záleží ale na tom, jak se dělají. Link farma je propojení např. šesti webů, které jsou vzájemně propojeni. Může se to zdát jako dobrý způsob, ale Google to vidí jako manipulaci. Propojení dobře vidí a podobné odkazy považuje za nepřirozené. Tím pádem je nezobrazuje.