Jsou soukromí podnikatelé, kteří si bez problémů vystačí s působením pouze ve své obci, případně jejím okolí, a kterým i to stačí k tomu, aby se spokojeně a dostatečně uživili a nepotřebovali nic víc. Pak jsou tu samozřejmě i ti, kteří už potřebují nebo chtějí ke své obživě obsáhnout větší teritorium, dejme tomu okres, kraj nebo rovnou celou naši republiku. A i ti se mezi námi najdou v dost hojném počtu.
Ale jsou mezi námi i takoví podnikatelé, kterým je už i naše země malá, kteří chtějí z nejrůznějších důvodů pronikat třeba i na cizí trhy, kteří chtějí působit na daleko rozsáhlejším území. A i těm už může být dnes přáno, protože už dávno není soukromé podnikání zakázané a hranice uzavřená a obehnaná neproniknutelnou železnou oponou.
A tak někteří z našinců podnikají mezinárodně. A pokud v tom chtějí být úspěšní, musí pochopitelně prorazit nejen mezi naší, ale i mezi zahraniční konkurencí. A zatímco s tou naší je to relativně prosté, protože jde o stejné lidi řídící se stejnými pravidly, může tomu být v cizině klidně i výrazně jinak. A tomu se musí každý expandující podnikatel přizpůsobit, protože to on se musí přizpůsobit cizím poměrům, a ne cizí poměry jemu.
Ale jedno platí pro cizinu stejně jako pro naše končiny. A sice to, že i zde, i tam se musí podnikatelův web optimalizovat, že používá SEO zahraničí stejně jako naše vlast. A tam stejně jako zde zaberou jedině nabídky ideálně optimalizované pro internetové vyhledávače. A rovněž reklamy placené podle počtu prokliků, tedy ty nejefektivnější a obvykle nejúspěšnější, se používají zde jako tam, i PPC zahraničí ovlivňuje. A proto se ani při přeshraničním podnikání nesmí takové reklamy a optimalizace podceňovat. Stejně jako našinci totiž ani cizinci nezareagují jen tak na něco, všechny je třeba správně oslovit a motivovat k žádoucím transakcím. To je prostě fakt. Na který by se nemělo určitě zapomínat.