Pokud jste měli možnost navštívit výstavu slavného španělského malíře Pabla Picassa, určitě je nepřehlédnutelný vývoj jeho tvorby. I on začínal kresbou, které se věnoval už od chlapeckých let. Tato technika byla odrazovým můstkem, který ho posunul na špici výtvarného umění dvacátého století. Přestože je kresba výtvarným prostředkem, je tato technika pro mnohé nezbytnou průpravou v jejich vývoji. Základním kreslicím nástrojem je tužka. Kterou je možné si pořídit v mnoha stupních tvrdosti. Přesně podle zamýšleného postupu. Ideálně je pro začátek dobré vyzkoušet jejich stopu a zjistit, která se bude nejvíce hodit. Stejně jako tužky grafitové lze používat barevné pastelky. V současnosti jsou k dispozici i akvarelové, které mají jednu jednu přednost. Nejenže vytvářejí měkčí stopu, ale zároveň je možné je rozmývat mokrým štětcem.
A vytvořenými efekty se tak přiblížit akvarelové malbě. Pro pokročilejší výtvarníky, tvořících větší formáty, je vhodnou technikou kresba rudkou či přírodním uhlem. Které mají nejen výraznou stopu, ale neulpívají tolik na papírové podložce. Navíc lze jimi vytvářet přechody lehkým rozmazáváním. Pro tyto formáty je vhodné obě techniky spojit. Mnozí uhel s pastelem mistrně kombinují a vytvářejí kresby s neopakovatelnou atmosférou. Kresbu tuší si vyhledávají především trpěliví umělci. A rovněž pečlivost je při této technice nutná. Kreslit se dá jak technickými, tak kaligrafickými pery, husím brkem a pro náročné i pery z rákosu či bambusu.
Experimentovat je možné i méně obvyklými nástroji. Například kartáčkem na zuby. Tím, že tuš můžete podle potřeby ředit, je kresbu potřeba mnohdy doplnit i tahy štětcem. Rovněž pastely jsou oblíbené pro svoji barevnou pestrost. A protože v umění se fantazii meze nekladou, mezi výtvarné potřeby je možné zahrnout i barevné fixy či průpisové tužky. Taktéž frotáž dokáže výsledný efekt znásobit. Technika, kterou se do ukončeného díla zakomponují struktury povrchu přírodních materiálů. A dodají mu tolik potřebnou autentičnost.